Family of Travellers

Impressions from the World

Il David di Michelangelo

ENGLISH

The David is a huge statue which was carved by Michelangelo Buonarroti between 1501 and 1504. In 1873 is was placed inside the Florence Academy’s Gallery.

David is a Bible character who hit the giant Golia with a rock and a sling. He symbolizes the power of the Republic of Florence.

The statue is placed on a marble base. The position of the body is like the famous “chiasmus” of the Classical age: the right arm and the left leg are relaxed, while the other two limbs are in tension. The hero, who is naked, wants to show his virtue and physical strenght.

The statue is inside a big room in order to focus your attention on the hero’s beauty, without being distracted by other artistic works.

Take your time to observe all the stautue’s details and enjoy your visit!

ITALIANO

Il David è un enorme statua in marmo che è stata realizzata da Michelangelo Buonarroti tra il 1501 e il 1504. Nel 1873 è stata collocata all’interno nella Galleria dell’Accademia di Firenze.

David è un personaggio della Bibbia che colpì il gigante Golia con un sasso ed una fionda. Egli simboleggia la forza della Repubblica di Firenze.

La statua è posta sopra un basamento di marmo. La posizione del corpo richiama il famoso “chiasmo” dell’età classica: il braccio destro e la gamba sinistra sono rilassati, mentre gli altri due arti sono in tensione. L’eroe, rappresentato nudo, vuole mostrare la sua virtù e forza fisica.

La statua è collocata all’interno di una grande stanza, proprio perchè ci si possa concentrare sulla sua bellezza senza farsi distrarre da altre opere artistiche.

Prendetevi il vostro tempo per osservare tutti i dettagli della statua e godetevi la vostra visita!

One Reply to “Il David di Michelangelo”

  • Thanks , I have just been searching for info approximately this subject for a
    long time and yours is the best I’ve discovered till now. However,
    what about the conclusion? Are you certain in regards to the supply?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *